Saturday 9 July 2011

::peRjaLanaN hiDup::

jauuhhhh lagi sbnrnya liku hidup ni..  
~ tp ikut gak pjg umur ke x..hoho ~
yg pasti kita tak leh nak predict ape yg berlaku di masa depan..
mendung tak semestinya hujan .. =P
jadi..  hidup ni kena la byk2 berdoa..huhu mintak yg baek2 je


~ nak mintak banglo sebijik atas bukit la camtu.. kete xpyh mahal sgt sbb minat minicooper je =P... income bulan2 kalau bleh biar byk sket ti sng nak gi travel mkn angin mane2, xpyh la ble sape2 ajak gi bercuti aku ckp "tgu ujung bln ar beb" lg... 
perghhh..gile tamak doa cam nih!! hoho ~


yg kita selalu hrpkan hari yg CERAH..
tp..kdg kala Allah sembunyikan matahari..didatangkan petir dan kilat..
kita mula bersedih..tertanya2 mana hilangnye sinar..
rupa2 nye..Allah nak hadiahkan kita PELANGI..."
lg pun..
aku bukan ahli nujum.. yg boleh ramal masa depan..huhu


kita KAN org ISLAM.. =P
sbb tu adanye rukun iman ke6.. percaya kepada qada' dan qadar..hee
semua yg jadi tu ada la hikmah nye..

ADA MASA MUNGKIN KITA TAK SEDAR KEBAIKAN YANG TUHAN NAK BAGI... =)


~contoh nya la... mcm doa mintak banglo sebijik atas bukit tu.. kenapa tuhan x makbulkan?? mungkin sbb ti aku kene rompak..umah besar2 sng je masuk pencuri.. silap2 aribulan ngn aku2 kene sembelih... tu le hikmahnye ble tuhan tetapkan skang aku sewa apartment murah je..hoho ~ 
=P

No comments:

Post a Comment