Saturday 23 July 2011

air barli

nih jadi kat USM dulu..
masa tu aku ngan 2 org lg member aku lepak kat satu cafe nih, sementara tgu nak masuk kuliah yg seterusnya, kitorg pn relaks jap sambil minum2.. lgpun cafe tu pun dekat je dah ngn dewan kuliah.. jadik sempat le kitorg nak kedek2 lari bile nampak lecturer dtg ti..

cafe tuh style layan diri..  cedok mkn ape korg nak..  pilih air.. ade la  4-5 jenis die letak...ade kuih2 byk die susun tepi tuh... pastu byr kat kaunter... eh, kalau nak hot drinks leh gak order.. atas korang laa.... toke kedai tu pun ok.. tak la caj mahal2 sgt...  =P

tgk jap tu member aku sorg nih datang bwk air segelas ngn kuih2 atas piring kecik kat tgn die..
aku- byk tu je makan?
member- kenyang lagi...
aku tgk air kat gelas die- air barli eh?
die- a'ah.. ~sambil godek2 bijik2 barli tu guna sudu..~
buat pengetetahuan korg aku minum air barli tp bijik2 buah barli tu guwa tolak tepi... hoho..

saje cari topik nak sembang.. ' weh, sedap ke buah barli die yg macam biji2 tuh? dari dulu x leh nak masuk... nape ntah..'
member- sedap..  try la dulu... nah ase... ~tolak gelas barli die kat aku~
aku- x mo ar.. aku bkn boleh mkn pelik2.. ti pai esok pagi ase benda tu tersekat kat anak tekak.. 
member- rugi woo... sedap nih
hahah.. minum le, selera guwa tak terbukak pun.. hoho.. =P.

pastu mula le terpikir...
aku- weh, tau tak camne asal biji2 barli nih??
member- laa... takkan ko tak tau?
aku- haha.. dulu sekolah tak pandai.. mane pnah tgk pokok die.. lgpun x mkn jadi xpe laa aku tak tau... haaa, org yg suke sgt minum sepatut nye tau..
member- le, pokok ni belakang umah atok aku ade..
aku- hahahaaha... ye ye ar ko tuh
member ngan muka serius.... - la.. ye laa buat pe aku nak tipu
aku ngan member sorg lg sengih2...  nak kencing kitorg ar tuh!!
aku - eleh.. nak menipu tak agak2...
member- weh, sumpah la... pokok barli nih ade kat belakang umah atok aku...
~ serius.. xpuas hati kena gelak..~
aku- aihh.. ye ke?
tgk dari keikhlasan muka die aku cam ase  nak percaya pulak.. tambah2 bile die dah mula start angkat sumpah..

member- korg nih ingat aku main2 pulak.. ~buat kitorg ase bersalah gelak~
aku- perghh..  best ar umah atok ko camtu... kire ko penah la petik buah barli eh?
~aku pun xfm nape aku cakap petik...takkan nak ckp tuai kot?? hoho.. ntah le...~
member- le.. korg taktau eh, buah die atas pokok.. nak kene panjat baru bleh petik
kitorg yg dengar mula ase pelik..tp member aku nih serius konfiden bercerita mase tuh
aku- aihhh.. mcm tu eh.. buah die rupa camne??
member- buah die besar2... bulat2... kaler hijau kuning2....isi kat dalam
aku- laaaaa.... mati2 selama ni aku ingat pokok barli tu mcm pokok gandum... cam padi..
member- eh... tu buah ape eh...
die fikir jap...
member- eh.. silap ar... umah atok aku tu limau bali.. bukan buah barli yg nih... aduhhh.. silap2...  ~sambil muka thn malu~

kitorg ape lagi... bantai gelak tak ingat.......  tak kesah dah org kiri kanan...
member- laaa... sori ar.. aku silap lak.. 
kitorg- hahahahha... ampeh ar ko
camne die bleh silap pun tak tau... gile jauh beza...
kalau budak darjah 2 ke darjah 3 leh gak la aku pertimbangkan nak accept statement tuh.. nih student USM!!! tak bleh tahan.... hahah
member- dah2 tu... jom... kuliah dah nak start... ~malas lyn kitorg~

aku satu hari tu ase tak leh nak tgk muka die... asek nak gelak aje...
hahah... tu la konfiden sgt!! =)

sejak tu aku terus set nama die kat enfon aku ***BUAHBARLI... hoho

sebenarnya ni pokok barli

ni pulak limau bali..

gile beza!!!!  sampai skang aku tak phm camne die leh silap.. =)

No comments:

Post a Comment