Saturday 16 July 2011

mesin kira-kira

bile drive sorg sambil dgr lagu kadang2 jd 'syok sendiri'.. hoho..
ye la, bosan kot sorg2..
jd sambil layan lagu pastu ketuk2 tgn kat stereng ala2 main drum pun cam style gak.. ada masa ble time lagu 'catchy' sket mula la tgn gerak lebih2..  kdg2 ase cam dah sama ngn tgn patung org main wyg kulit je.. =P naseb baik pakai seatbelt, jd leh control lg lagi la 'pergerakan' aku tuh..hoho.. kalau tak, ade yg practise menari zapin terus..

tapi baru2 ni je pun rajin pakai seatbelt.. lepas hampir2 nak kena saman ngan encik polis.. sblm nih mmg cukup malas betul nak pakai.. sekali tu nak gi bank ngan housemate ade roadblock, sempat gak tarik tp polis tu da nampak dulu..aihhh.. terus tahan ke tepi mintak lesen ngan ic..
lepas sesi 'suaikenal' dan 'beramah mesra' dgn encik polis,atas sbb2 tertentu kitorg dikecualikan dari kena saman rm300..hoho..=P  fuhhh..seb baek... sejak tu baru la insaf sket..

dan hari ni 'schedule' tuk beli ikan jebat..jadi aku pun park kete kat dpn mini market yg dkt ngan area rumah..
mase masuk kedai tuh mmg x ramai org pun.. ade la 2-3 org customer aku ase... lepas amik mane patut pastu terus gi kaunter bayar.. tgk sorg akak ngn abang cashier nih dengan muka 'frust' duk tekan2 mesin kira2 tu.. laaa... rosak ke??
tiba2 akak tu..."dik boleh tlg tgk kan machine ni x.. tak bleh nak tekan ape2 laa..."
aku- aikk,nape jadi camni...
akak tu- ntah la, tb2 je..tlg tgk kan jap bleh
aku- eh,saya x pandai benda2 nih kak...heee
akak tu- cuba la tgk dulu, langsung xleh tekan ni...tekan apa2 pn tak jadi...
~ aik..muka aku cam org pakar IT ke?? hoho ~

bkn xnak tlg.. tp mmg betul2 tak tau... bkn pnah guna mesin kira2 camtu..tapi aku try gak cuba naseb.. demi kesejahteraan akak tuh...
tb2 machine tu bg command suh enter password..
akak tu- haa.. tu da boleh.. dik,password die ******
~ perghh.. selamba betul akak ni..  hahahha.. ke selain muka pakar IT,mesti muka nih nampak penuh dengan kejujuran kat mata dia.. dia tak pk ke ti mlm2 aku dtg pecah kedai die rembat duit die ke..  sbb password  mesin kira2 die aku dah tau..hoho ~ 

aku- xpe la..cuba akak try masukkan password die sendiri..
mula2 cam ok mesin tu pastu last2 x jadi gak.. jap2 mesin tu 'jammed' balik.. sah aku failed!!
aku- sori la kak..xdpt nak tlg, cuba la panggil org repair..
akak tu- takpe la.. nape ntah die buat hal..terima kasih ye
aku sengih je... =P
pastu die pn kira harga barang2 aku nak beli guna mesin kira2 kecik die a.k.a calculator..pas byr aku pn jln terus angkut brg2 beli tadi sambil berfikir dlm hati..
~ ala akak ni...patut nya kautim le sket...bg diskaun ke.. free gift ke.. kan aku dah berusaha gigih tlg die td..aihhhh...~ =)  

p/s:  sbnr nye jauh kat lubuk hati , aku IKHLAS tlg dia ...  =P

No comments:

Post a Comment